قوانین و مقررات

ضمن تشکر از انتخاب فروشگاه اینترنتی خاص استور، از آنجا که استفاده از این سایت به هر شکل به معنای قبول شرایط مندرج در بخش قوانین خاص استور است، تقاضا می شود آن را به دقت مطالعه فرمایید.

تعاریف

در این بخش واژه هایی که در متن قوانین مورد استفاده قرار می گیرند، تعریف می شوند.

  • فروشگاه: فروشگاه اینترنتی خاص
  • سایت: وب سایت فروشگاه اینترنتی خاص استور به آدرسkhasstore.ir
  • محتوای سایت: شامل متن، عکس، فیلم و مشخصات فنی محصولات می باشد.
  • کاربر: هر فردی که از طریق اینترنت وارد سایت خاص استور شده باشد، کاربر تلقی می شود.
  • عضو: کاربری که به عضویت اولیه یا کامل سایت درآمده باشد، عضو تلقی می شود.
  • مشتری: کاربر یا عضوی که از سایت خرید می نماید.
  • سفارش: کالا یا کالاهایی که مشتری انتخاب و قصد خرید آنها را اعلام می نماید.

ایجاب و قبول سفارش

مشابه محیط فیزیکی، در محیط الکترونیکی نیز هر گونه داد و ستدی که انجام می گیرد، نشان دهنده وقوع یک عقد یا قرارداد می باشد. عقد یا قرارداد مطابق ماده 183 قانون مدنی عبارتست از اینکه ” یک یا چند نفر در مقابل یک یا چند نفر دیگر تعهد بر امری نمایند و مورد قبول آنها باشد ” ؛ بر همین اساس قرارداد آنلاین نیز قراردادی است که از طریق “داده پیام” منعقد می گردد.

ایجاب، پیشنهاد انجام یک معامله به شخص دیگر است بطوریکه اگر پیشنهاد مزبور مورد قبول واقع گردد، عقد منعقد می گردد. قبول نیز عبارتست از اعلام رضایت به ایجاب ابزار شده برای انعقاد قرارداد. بنابراین هنگامی که ایجاب و قبول از طریق داده پیام انجام گیرد، یک قرارداد آنلاین منعقد شده است، لذا هنگامیکه مشتری سفارش خود را نهایی می نماید در واقع قرارداد منعقد شده است، ملزم به پرداخت پول می باشد.

توجه نمایید که صرف ایجاب برای ایجاب کننده تعهدی بوجود نمی آورد و وی می تواند ضمن ایجاب، مدت زمانی که در آن پیشنهاد پابرجاست یا سایر شروط را مشخص نماید.

با توجه به آنکه طبق روال کاری فروشگاه مرحله اول خرید، استعلام سفارش می باشد، پاسخ استعلام سفارش مشتری به منزله ایجاب و نهایی کردن سفارش توسط مشتری به منزله قبول است.

ثبت هر گونه سفارش به منزله آگاهی و قبول قوانین سایت بوده و لذا مشتری موظف است قبل از هر گونه ثبت سفارش این قوانین را به دقت مطالعه و در صورتیکه با آنها موافق است، سفارش را برای استعلام ارسال نماید.

کاربران برای خرید از سایت باید دارای سن قانونی (18 سال تمام) بوده یا از طریق والدین یا قیم قانونی خود از سایت خرید نمایند.

اگر به هر دلیل (مانند ایراد ظاهری در بسته بندی محصول – عدم موجود بودن محصول در انبار و …) سفارش از سوی فروشگاه لغو شود وجه پرداختی از سوی مشتری، همان روز به حساب ایشان واریز میگردد.

روش پرداخت

به منظور تامین رفاه و امنیت هر چه بیشتر مشتریان، تمامی پرداخت ها به صورت کاملا امن به وسیله کلیه کارت های عضو شتاب از طریق درگاه بانک ملت انجام میپذیرد.

ارسال

سفارش هایی که در روزهای کاری (شنبه تا چهارشنبه) قبل از ساعت ده ثبت شود همان روز تحویل اداره پست میشود در صورتی که سفارش در غیر از ساعات کاری ثبت شود اولین روز کاری تحویل اداره پست خواهد شد.

هزینه ارسال

هزینه پست به عهده مشتری میباشد و توسط مامور پست دریافت میگردد

مدت زمان تحویل سفارش ها

مدت زمان تحویل کالاها برای پست پیشتاز معمولا بین دو تا سه روز کاری می باشد.

در صورت تمایل مشتری میتواند با ما تماس گرفته تا سفارش با پست سفارشی ارسال گردد. در این نوع ارسال مدت زمان تحویل کالاها بین چهار تا پنج روز کاری می باشد.

مسئولیت و هزینه ارسال مجدد ارسال کالا بر عهده مشتری می باشد.

نکات مهم در هنگام تحویل سفارش

  1. مشتری موظف است هنگام تحویل گرفتن سفارش و قبل از بازکردن بسته بندی، مشخصات کالای سفارش داده شده را با کالای تحویلی مطابقت داده و در صورت مغایرت از تحویل گرفتن آن خودداری نماید.
    توجهدر صورتیکه مشتری بدون تطبیق دادن سفارش با کالا، آن را از بسته بندی اولیه خارج نماید، حتی در صورت مغایرت امکان عودت وجود ندارد.

 

  1. مشتری موظف است در هنگام تحویل گرفتن سفارش، تمام کالاهای سفارش داده شده خود را تحویل ظاهری بگیرد.

توجهدر زمان ارسال کالا توسط شرکتهای پستی، مشتری موظف است در حضور مامور پستی و قبل از امضاء رسید تحویل کالا، از سلامت بسته بندی و سلامت ظاهری کالا مطمئن گردد و در صورتیکه کالا از نظر بسته بندی و یا سلامت ظاهری دچار ایراد گردیده باشد، ضمن تحویل نگرفتن آن، بلافاصله موضوع را به فروشگاه اطلاع دهد. در این موارد چنانچه مشتری بدون بررسی سلامت ظاهری، رسید پستی (بمنزله دریافت کالا بصورت صحیح و سالم) را امضاء نمایید، هیچ اعتراضی در مورد سلامت ظاهری کالا قابل قبول نخواهد بود و فروشگاه مسئولیتی در قبال مشکلات بعدی نخواهد داشت، زیرا علیرغم اینکه کالا تا سقف ممکن بیمه گردیده است، به دلیل آنکه مشتری شخصاً تایید نموده است که کالا را صحیح و سالم دریافت نموده است، دیگر امکان هیچگونه پیگیری برای دریافت خسارت وجود ندارد.

 

شرايط گارانتي سلامت محصولات:

– اشکال و يا ايراد فني بايد حداکثر تا 48 ساعت پس از دريافت کالا، به واحد فروش اطلاع داده شود.
– لازم است جعبه اصلي محصولات تا پايان 48 ساعت مهلت تست، نگهداري شود
– استفاده از اين سرويس تنها در صورتي امکان‌پذير است که کالا در کارتن يا جعبه اصلي خود مرجوع شود
از نوشتن هرگونه يادداشت و گذاشتن علامت بر روي جعبه اصلي کالا پرهيز نماييد
اگر مشتري از خريد خود منصرف شود و بخواهد کالا را مرجوع کند در صورت آکبند بودن کالا ، 30درصد مبلغ کل کسر شده و مابقي به خريدار عودت داده ميشود
برگرداندن کالا پس از هماهنگي قبلي امکان پذير است و هرگونه مرجوعي بدون هماهنگي قابل قبول نمي باشد
هرگونه دستکاري و تعميرات غيرمجاز بر روي محصولات شرايط گارانتي را ابطال ميکند

 

مسئولیت ها و تعهدات کاربران و مشتریان برای استفاده از سایت

  1. هر گونه استفاده غیر متعارف، غیر مجاز و غیر قانونی از سایت توسط کاربران که منجر به آسیب، خرابی، از دست رفتن یا تغییر اطلاعات، افشای اطلاعات شخصی کاربران و سایر ضرر و زیان های احتمالی گردد، پیگرد قانونی به دنبال خواهد داشت.
  2. کاربران موظف به حفاظت از اطلاعات شخصی کاربری خویش بوده و مسئولیت تبادل هرگونه اطلاعاتی که از طریق شناسه کاربری و رمز عبور آن ها صورت می گیرد بر عهده آنان است.
  3. فروشگاه در قبال افشای اطلاعات کاربر در اثر قصور و یا ویروسی شدن سیستم کامپیوتری وی مسئولیتی نخواهد داشت.

حق مالکیت مادی و معنوی

کلیه محتوای سایت صرفاً متعلق به فروشگاه بوده و هرگونه کپی برداری و استفاده شخصی یا تجاری از آن بدون کسب مجوز مکتوب از فروشگاه غیر مجاز و پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.